آسیب شناسی سرودهای تولید شده با تکیه بر «هویت دخترانه» پادکست | بانویی که احیاگر قدیمی‌ترین صندوق پوش مرقد مطهر امام رضا(ع) است شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد راهبرد‌های دستیابی زنان به فرصت‌های شغلی مناسب MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند! رشد استقبال زنان از رمزارز‌ها در سال‌های اخیر افزایش سهم زنان از اشتغال بخش صنعت در ۱۷ استان | معمای اشتغال نیمی از زنان «سیستان و بلوچستان» در صنعت درآمد‌های زیرزمینی مدلینگ به چه قیمتی؟ از تشکیل باندهای مافیایی تا جراحی آرایشگران در خانه! انعکاس هویت فاخر زن در شاهنامه فردوسی معضلی به نام تلفن همراه برای کودکان خانواده، رُکن حیاتی جامعه پادکست | پیشکش «شمس‌الملوک» به بارگاه شمس‌الشموس (ع) انتصاب عجیب سرمربی والیبال در تیم‌ملی دوومیدانی! ایجادتشکل جهانی دخترانه در حمایت از دختران فلسطین حمایت از زوجین نابارور روند صعودی دارد نگاهی به جایگاه زن و خانواده در شاهنامه فردوسی تقاضای ۲۳۰۰ زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی ۵۰۰ میلیون‌تومانی دهه‌شصتی‌ها درمان رایگان کودکان؛ سرمایه‌گذاری نو برای «سلامت»
سرخط خبرها
معاون رییس جمهور: نرخ بیکاری بانوان ۲ درصد کاهش یافت

معاون رییس جمهور: نرخ بیکاری بانوان ۲ درصد کاهش یافت

  • کد خبر: ۲۲۲۷۲۱
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کشور با توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، انسیه خزعلی روز پنجشنبه۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های بانوان استان در خانه تاریخی تدین سمنان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تلاش‌های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، افزود: با پیگیری‌های انجام شده سال گذشته مشاغل خانگی افزایش قابل توجهی داشت که در کاهش نرخ بیکاری موثر است.

وی افزود: ۸۰ درصد تسهیلات سال گذشته در قسمت مشاغل خانگی پرداخت شد و ضمن صدور مجوز‌هایی در این زمینه، تفاهم نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار، گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت از سوی برخی بانک‌ها وجود داشت که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه‌دار تسریع و تسهیل شود.

بازارچه‌های ویژه فروش تولیدات بانوان

خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان، بیان کرد: یکی از مسائل مهم در همه استان‌ها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان است که در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شد و مکان یابی در حال انجام است.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم‌هایی در حال طراحی است که با کشور‌هایی که با آنها در ارتباط هستیم، از طریق مجازی برای فروش کالا مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.